Algemeen

Tips voor een kassa systeem voor de horeca

De tijd waarbij de ontvangsten van een horeca onderneming in een lade onder de bar
werden bewaard, is al geruime tijd voorbij. Met de intrede van elektronische kassa’s kon de
ontvangst niet alleen veel vlotter en eenvoudiger gebeuren, maar is ook het overzicht van de
boekhouding makkelijker te beheersen en is het bijhouden van ticketjes niet langer een helse
karwei. Je kan vandaag de dag natuurlijk veel meer met een kassasysteem, dan alleen maar
verkopen of producten registreren.

De kassa neemt een centrale rol in bij de dagelijkse bedrijfsvoering. Wanneer je over
meerdere tafels of zalen beschikt, je een uitgebreide kaart aanbiedt en met meerdere
personeelsleden werkt, zal een modern kassasysteem een hele last van je schouders
nemen.

Een kassasysteem en bijhorende software op maat van jouw zaak, kan de beschikbare
voorraad bijhouden, je op de hoogte brengen wanneer aankopen moeten gebeuren,
analyses maken van je omzet of daginkomsten, oplijsten welke gerechten of producten het
meest verkocht werden, het personeel inplannen en nog zoveel meer.

Elke ondernemer heeft zijn of haar eigen wensen en heeft nood aan andere functies van een
kassasysteem. Het is daarom belangrijk dat je op zo’n cruciale investering geen
compromissen hoeft te maken en dat je keuze van kassasysteem perfect bij jouw
onderneming aansluit.

Je wil natuurlijk als horecaondernemer op de eerste plaats je klanten een zo aangenaam
mogelijke ervaring bieden. Maar daarbij wil je dit ook op een zo makkelijk mogelijke manier
kunnen doen. Daarbij kan je je de vraag stellen of klanten aan tafel zelf moeten kunnen
bestellen, of je werknemers de bestelling digitaal op een tablet zullen registreren. Is het een
meerwaarde als de bestellingen meteen afleesbaar zijn op een scherm in de keuken en hoe
kunnen klanten hun bestelling afrekenen?

Allemaal factoren waar je rekening moet mee houden bij het installeren van een
kassasysteem. Om maar te zwijgen over de flexibiliteit waarmee toekomstige wijzigingen
kunnen geïmplementeerd worden.

De voordelen van zo’n horeca kassasysteem zoals dat van Untill zijn uiteraard voor de hand
liggend, maar we sommen ze nog graag even voor je op :

– Bestellingen hoeven niet meer op papier te worden bijgehouden of overgemaakt, die
gaan digitaal naar een centrale unit of keukenscherm die het overzicht behoudt en
zijn steeds voorzien van een backup, mocht er toch iets fout gaan.
– Prijzen hoef je niet meer uit het hoofd te leren, want elke bestelling wordt automatisch
door het systeem opgeteld en afgerekend.
– Via een handig vloerplan blijft elke bestelling aan de juiste tafel gekoppeld, waardoor
zich vergissen van tafel niet meer mogelijk is

– Bestellingen en afrekeningen verlopen efficiënter en vlotter dan voorheen
– Er zijn minder verplaatsingen nodig en minder handelingen, waardoor je werktijd en
kosten bespaart en je personeel minder stress ervaart
– Je volledige administratie wordt automatisch bijgehouden en maakt je boekhouding
makkelijker te beheren
– Je voorraad is steeds met één klik zichtbaar en overzichtelijk, zodat je nooit tekorten
hebt of een overbodige bestelling plaatst
– Een vlotte betaling via het kassasysteem is de perfecte afsluiter van een aangename
klantervaring
– Voortaan kan je elk aspect van je onderneming aan een grondige analyse
onderwerpen en bijsturen waar nodig.

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button
ajax-loader