Zakelijk

Voordelen van VoIP telefooncentrales voor bedrijven

Voice over internet protocol (VoIP) telefoonsystemen winnen terrein, zowel voor persoonlijk als
zakelijk gebruik. Wat is er zo geweldig aan online telefonie – en waarom grijpt het marktaandeel van
oude telecomaanbieders? Hier zijn 10 van de grootste redenen:

1. Voor hosted telefoonoplossingen is geen apparatuur ter plaatse nodig. Dat betekent dat je meer
ruimte hebt in je kantoor en dat je nooit aannemers hoeft te laten langskomen (bijzonder waardevol
als je kantoor niet meer is dan een logeerkamer in je huis).

2. Omdat er geen fysieke hardware aan te pas komt, hoef je je nooit zorgen te maken over
onderhoud, reparaties of upgrades. Alle drie worden onzichtbaar naar je toe geschoven.

3. Je beschikt over de volledige functionaliteit van je telefoonsysteem waar je ook maar online kunt
komen. Leid je 800 nummers om, verander je berichtmeldingen en download gespreksgegevens van
thuis uit, op een bedrijfsconferentie of vanuit het comfort van je favoriete koffiehuis, net zo
gemakkelijk als op kantoor.

4. Je VoIP telefooncentrale werkt over meerdere postcodes heen, als dat nodig is. Of je medewerkers
nu in één gebouw zitten of verspreid zijn over meerdere tijdzones, online telefonie betekent dat jullie
allemaal één communicatiesysteem delen.

5. Online telefonie is altijd up to date. Als nieuwe functies beschikbaar komen, kan een virtueel
systeem ze snel en gemakkelijk toevoegen.

6. VoIP opstellingen maken niet alleen de behoefte aan telecomspecialisten overbodig, ze kunnen
zelfs receptionisten vervangen. Een online telefoniesysteem kan bellers begroeten en klanten
routeren, afhankelijk van je behoeften.

7. Online telefonie is flexibel. Je kunt het niet alleen in enkele minuten opzetten, je kunt het ook snel
en gemakkelijk uitbreiden of snoeien. Je zit nooit vast aan functies of hardware die je niet meer wilt
(of waarvoor je niet meer wilt betalen) en nieuwe kantoren toevoegen (of je medewerkers laten
telewerken) is een fluitje van een cent.

8. Dankzij deze flexibiliteit kun je je concentreren op het levensbloed van je bedrijf: je klanten. Of je
nu een nieuw kantoor aan de andere kant van het land moet openen, je werktijden moet aanpassen
of prioriteit moet geven aan gesprekken van je belangrijkste contacten, online telefonie maakt het
mogelijk om aan te passen hoe je werkt.

9. Met een laag risico, pay-as-you-go model, maken cloud telefonie oplossingen het gemakkelijk om
je kosten te beheersen. Je betaalt alleen voor zo veel minuten dienst als je gebruikt.

10. VoIP systemen zijn maandelijks veel goedkoper dan traditionele telecomdiensten – en omdat er
geen hardware geïnstalleerd of onderhouden hoeft te worden, zijn er bijna geen onderhoudskosten.
Vergeleken met traditionele telecom geeft online telefonie je meer voor minder: meer flexibiliteit,
meer controle en meer overzicht tegen lagere totale bedrijfskosten. Plus, VoIP biedt zelfs kleine
bedrijven het soort communicatiemiddelen dat vroeger alleen in de grootste bedrijven te vinden
was. Ben je al overgestapt?

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button
ajax-loader