Gezondheid en VerzorgingSport & buiten

Sportmarketing

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:

Nieuws over: Sportmarketing , inclusief een mooie YouTube film. Bron: Creatitive YouTube

De mode-industrie wordt elke dag competitiever en om je te laten gedijen in het spel van atletische kledingmerken, moet je moordend zijn dan ooit! Er zijn het afgelopen jaar veel dingen veranderd en sommigen van ons moeten nog steeds wennen aan het nieuwe normaal, met name sectoren die floreerden op persoonlijke evenementen zoals de sportindustrie. Nu het nieuwe normaal aanbreekt en de ongelukkige mogelijkheid van minder live-evenementen, zoeken sportmarketeers naar nieuwe manieren om succesvol met de veranderingen om te gaan. OVERGANG Hallo jongens! Welkom bij Creative, hier gebruiken we onze passie voor het spel om het spel te veranderen!

 

Vooruitzichten voor sportmarketing

Elke week praten we over oplossingen die de sportwereld echt kunnen veranderen. Vandaag bespreken we de vooruitzichten voor sportmarketing voor 2021! Breng een revolutie teweeg in de game en vergeet niet op de abonneerknop en de meldingsbel te drukken, zodat u niets anders hoeft te missen. OVERGANG Dankzij recente gebeurtenissen werd de onvermijdelijke digitale transformatie binnen de sportindustrie versneld. Atleten kregen te horen dat ze sociale media serieus moesten nemen en grote merken kregen het advies om te gaan kijken naar nieuwe verdienmodellen.

Eerlijk gezegd is het moeilijk voor sportmarketeers om een mogelijk moeilijk jaar als 2021 blind in te gaan. Als toonaangevende partners van atletische merken en sportmarketeers heeft Creatitive een aantal trends op een rij gezet waarvan experts denken dat ze dit jaar zouden overnemen! OVERGANGSTITELKAART : EEN BLIK IN DE TOEKOMST Als we het zo bekijken, lijkt het nog even te duren voordat de sportindustrie teruggaat naar zijn stadionwedstrijden en live publiek. En hoewel sommige mensen beweren dat sommige van de belangrijkste trends die het landschap veranderen , geheel nieuw zijn, weten de meeste sportmarketeers dat het lang op zich heeft laten wachten. 2020 heeft deze verandering alleen maar versneld en zijn aanwezigheid kenbaar gemaakt aan kleinere bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan de ‘fitness sportscholen’.

Als je op de hoogte wilt blijven, zijn hier enkele van de belangrijkste trends in sportmarketing en Fitness Marketing waar je op moet letten! OVERGANGSTITELKAART : UITBREIDING VAN INKOMSTENGENERerende MODELLEN Met de ongelukkige realiteit dat stadions en winkels tot nader order gesloten zullen zijn, worden merken aangemoedigd om elders nieuwe inkomstenstromen te vinden. Eerlijk gezegd hebben bepaalde merken de digitale transformatie kunnen gebruiken om nieuwe inkomstenstromen te verkennen, zoals e-commerceplatforms en mobiele games. Bedrijven die hun bestaande inkomstenmodellen nog moeten uitbreiden, moeten nu op zoek gaan naar nieuwe winstgevende platforms. Zonder duidelijke tekenen van de opening van stadions en fysieke winkels , wordt merken aangeraden te gaan zoeken naar manieren om sociale mediaplatforms en websites om te zetten in een ander inkomstengenererend kanaal.

Meningen van Experts

Experts zijn van mening dat als bedrijven voorop willen blijven lopen, ze moeten investeren in digitale marketingstrategieën en in hun mensen. TITELKAART OVERGANG: DE ROL VAN SPORT HERVORMING HEBBEN In het afgelopen jaar hebben we een toename gezien in het eisen van meer van bekende persoonlijkheden, waaronder atleten. Fans willen dat hun idolen hun invloed gebruiken om te pleiten voor belangrijke kwesties die voor hen belangrijk zijn. We hebben invloedrijke mensen zien helpen om cruciale zaken aan het licht te brengen, zoals de loonkloof tussen mannen en vrouwen in de sportindustrie en geestelijke gezondheidsproblemen bij mannen. Bovendien willen de atleten en de teams zelf dat grote spelers in de industrie deelnemen aan de beweging voor sociale rechtvaardigheid.

Merken die hun relatie met hun bestaande klanten verder willen versterken , moeten manieren vinden om de bewegingen te ondersteunen waar ze om geven. Bedrijven worden onder druk gezet om in hun eigen omgevingen te kijken en te zien hoe ze problemen in hun omgeving kunnen oplossen. Het wordt ook aanbevolen voor grote sportmerken om te werken met atleten die een sterk gevoel van doelgerichtheid hebben, zoals tennisster Naomi Osaka. OVERGANGSTITELKAART : VERSTERKING VAN DE VERBINDING MET FANS Er is veel belang gehecht aan het opbouwen van een relatie met fans – zij zijn tenslotte het brood en de boter van de sportindustrie. Maar nu atleten en teams beperkte manieren hebben om contact te leggen, is het voor hen van cruciaal belang om te leren hoe ze sociale media en internet kunnen gebruiken om hun relaties te versterken.

Dankzij internet eisen steeds meer fans een wederzijdse betrokkenheid bij het einde van het jaar met hun idolen. Als je al met succes een basis hebt gelegd tussen jou en je fans , is het niet meer dan logisch dat je deze gaat verbeteren. Om echt te weten hoe je je connecties kunt versterken, moet je een beter begrip hebben van je fans. De meeste merken doen vaak niet genoeg om hun fans te leren kennen. In dit competitieve klimaat is het niet voldoende om alleen de demografie van uw mensen te kennen.

Je moet dieper graven en hun psychografische gegevens gaan onderzoeken. Begin met onderzoek naar wat hun aankoopbeslissingen drijft en begin uw campagne van daaruit te baseren. OVERGANGSTITELKAART : VOORBEREIDEN OP DE TOEKOMST Met deze trends in gedachten, wat zijn enkele dingen die atleten en teams kunnen doen om zich voor te bereiden op de toekomst? OVERGANGSTITELKAART : ONTDEK NIEUWE INKOMSGENGENERENDE PLATFORMEN Nu stadions en andere locaties voorlopig gesloten zijn, moeten merken op zoek naar nieuwere manieren om inkomsten te genereren zonder het welzijn van hun consumenten en hun mensen in gevaar te brengen. Als je er nog niet aan hebt gedacht om te investeren in e-commerceplatforms , is dit het juiste moment om het te doen.

Sport en social media

Er zijn tal van opties beschikbaar, vooral nu sociale- mediakanalen nieuwe mogelijkheden bieden om producten te verkopen. Andere merken zijn verder gegaan dan e-commerceplatforms en hebben hun eigen winkel-apps ontwikkeld die gebruikers kunnen gebruiken om door hun producten te bladeren. En vanwege het groeiende belang van e-commerce hebben Instagram en Facebook functies geïntroduceerd waarmee gebruikers producten kunnen promoten via hun foto’s. Instagram heeft nu een winkelfunctie in de app, waarmee gebruikers door verschillende winkels en hun producten kunnen bladeren. Merken kunnen deze functie gebruiken om langzaamaan e-commerce bij hun fans te introduceren.

En wanneer u eindelijk uw e-commerceplatform heeft gebouwd, kunt u het lanceren en promoten vanuit uw bestaande socialemedia-accounts. OVERGANGSTITELKAART: INVESTEREN IN JE FANS Zoals we eerder vermeldden, zijn de fans het brood en boter van de sportindustrie. Ze beantwoorden de loyaliteit en ondersteuning die hun favoriete merken hen geven. Merken die vooruit willen, moeten investeren in hun fans en in gegevens die hen kunnen helpen hun relatie met hen te verdiepen. Recente onderzoeken hebben de complexiteit van het gedrag van fans van de afgelopen jaren aan het licht gebracht.

Ondanks de archetypen van fans die marketeers hebben gebruikt om hun affiniteit met sport te identificeren, verandert de manier waarop ze omgaan met hun favoriete teams en favoriete merken. En hoewel dit voor de meeste merken een grotere uitdaging vormt, biedt het ook veel ruimte voor verbetering. Met de juiste gegevens van uw doelmarkt heeft u een beter idee van in welke mensen u uw middelen moet investeren. U kunt uw campagnes aanscherpen om de juiste mensen te bereiken in plaats van iets naar ze te gooien in de hoop de juiste vis te vangen. En nu u een beter idee heeft van welke segmenten meer liefde en zorg nodig hebben, kunt u uw middelen dienovereenkomstig toewijzen!

OVERGANGSTITELKAART: DEELNAME AAN BEWEGINGEN Hoewel er nog steeds veel discussie is over de vraag of deelname aan bewegingen gunstig is voor bedrijven, is het nog steeds belangrijk om iets terug te geven aan de gemeenschap die u heeft gesteund door hen te helpen pleiten voor de dingen waar ze om geven. Een van de meer algemene bewegingen waaraan grote merken deelnemen, is duurzaamheid. Vanwege de toenemende dreiging van de opwarming van de aarde, overtuigen consumenten grote producenten om aan te dringen op duurzaamheid. Of het nu gaat om het recyclen van plastic materialen of het veranderen van de verpakking, de sportfans van vandaag willen merken ondersteunen die net zoveel om hun toekomst geven als zij. Sportkledingreuzen zoals Nike en Adidas hebben en doen nog steeds hun deel om de beweging vooruit te helpen.

Duurzaamheid en sport

Maar toegegeven, duurzaam gaan is niet eenvoudig. Het kost bedrijven vaak veel tijd en veel middelen om het voor elkaar te krijgen. Maar dit betekent niet dat u moet stoppen met zoeken naar manieren waarop u de belangenbehartiging waar uw doelgroep in gelooft, kunt ondersteunen of promoten. Door dit te doen, bewijst u aan hen dat u dezelfde waarden deelt als zij. OVERGANG Ondanks de concurrentie en andere uitdagende factoren in de sportindustrie, ziet de toekomst er rooskleurig uit voor elke speler in het spel.

Maar om succes te garanderen, moeten ze leren hoe ze een sterkere basis en flexibele strategieën kunnen bouwen. Moderne technologie zal het spel blijven veranderen en bedrijven moeten weten hoe ze deze tools in hun voordeel kunnen gebruiken voordat iemand anders dat doet. We hopen dat jullie de video van vandaag leuk vonden en als je meer wilt weten over geweldige oplossingen die het spel kunnen veranderen, vergeet dan niet te abonneren en ons een like te geven! En we zien je volgende week!

Lees meer van dit soort mooie tips op onze Tips blog

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Back to top button
ajax-loader