Computer-ICTInternet MarketingTelefonie & Internet

E-mailmarketing

In deze mooie informatieve nieuwsblog kun je meer te weten komen over het volgende onderwerp:

Nieuws over: E-mailmarketing, inclusief een mooie YouTube film. Bron: HubSpot Marketing YouTube

Gaan we hier echt gewoon zitten en doen alsof E-mailmarketing niet een van de belangrijkste onderdelen van uw bedrijf is? Wij zijn? Oh oké. Maar voor alle anderen vertellen de gegevens ons dat er 4,3 miljard zijn, met een B e-mailgebruikers wereldwijd. Met letterlijk meer dan de helft van de wereld die e-mail gebruikt, kan uw bedrijf het zich niet veroorloven om geen e-mailmarketingstrategie te hebben. En in tegenstelling tot die sociale-mediaplatforms met hun verwarrende functies en constant veranderend algoritme, en niemand die je berichten om wat voor reden dan ook leuk vindt, is e-mailmarketing relatief eenvoudig. Hoe gaat het? Ik ben Jamal van HubSpot.

In deze video ga ik je de basis van e-mailmarketing leren , zodat je een basis hebt voor succes dat jarenlang kan duren. Als je dit nuttig vindt , zorg er dan voor dat je deze video leuk vindt en abonneer je op het HubSpot YouTube-kanaal. Dus, hoe word je een meester-e-mailmarketeer? Simpel gezegd, het is verdeeld in drie stappen. Eén, bouw je lijst op. Twee, zorg ervoor dat die lijst gezond blijft en drie, e-mail elke keer een lijst met waardevolle inhoud. Laten we beginnen met het samenstellen van uw lijst. Bij het samenstellen van uw e-maillijst is er eigenlijk maar één regel en slechts één regel, en dat is nooit een lijst kopen of huren. En eigenlijk zijn er meer regels, maar laten we ons daar voorlopig maar op focussen. Het kopen of huren van een e-maillijst kan leiden tot lage open rates, een slechte uitstraling van het merk en zelfs forse boetes van privacybeschermingsinstanties.

Tips en instructies

Dus, wat moet je doen om een goede e-maillijst op te bouwen ? Welnu, hier bij HubSpot hebben we onze e-maillijst opgebouwd door gratis eBooks te produceren die gebruikers ontdekten bij het zoeken naar onderwerpen als inleiding tot datavisualisatie of hoe ze een influencer kunnen worden. Misschien kunt u een gratis proefversie van uw dienst of een online seminar of een andere ervaring aanbieden. Wat u ook aanbiedt, het moet iets waardevols zijn om gebruikers te overtuigen afstand te doen van hun persoonlijke e-mailgegevens. Naast de landingspagina kun je op de meeste websites een pop-up plaatsen om e-mail te verzamelen. Stel er een in die wordt weergegeven nadat de gebruiker enige tijd op uw site heeft doorgebracht, wat aangeeft dat ze waarde ontvangen en mogelijk openstaan voor meer informatie. En als uw bedrijf online bestellen omvat, zorg er dan voor dat klanten worden gevraagd zich aan te melden voor uw e-maillijst wanneer ze een aankoop doen. Waarom is het belangrijk dat gebruikers zich aanmelden? Welnu, als gebruikers zich aanmelden, betekent dit dat ze van u willen horen.

Het zorgt er ook voor dat u voldoet aan het steeds strengere antispambeleid dat wordt geïmplementeerd door overheden, evenals door e-maildiensten zelf. Een dubbele opt-in is zelfs nog effectiever omdat de gebruiker een geautomatiseerde e-mail moet openen en erop moet klikken wanneer hij zich aanmeldt. Dit voorkomt niet alleen dat gebruikers valse e-mails geven, maar het traint ook hun e- mailapp om kwaliteitsberichten van u te herkennen. En daarmee…

Hebben we zojuist een spamfolder gelanceerd. Goed gedaan. Hoe u uw e- maillijst opbouwt, vormt de basis voor toekomstig succes, maar net zo belangrijk is hoe u uw lijst onderhoudt. Dit betekent dat u uw e-maillijst regelmatig moet opschonen om e-mails te verwijderen die bouncen of adressen die uw e-mails nooit openen. Een goede vuistregel is om je lijst elke zes tot twaalf maanden te schrobben. Je vraagt je misschien af: “Wat van het kwaad om mensen te e-mailen” die ze niet openen, toch? “Dat zou ik toch moeten kunnen?” Welnu, een andere maatstaf die e-mailalgoritmen gebruiken om te bepalen of iets spam is, is de betrokkenheidsratio. Hoe meer e-mails u verzendt die nooit worden geopend, hoe groter de kans dat de e-mailservices uw e-mails uiteindelijk als spam categoriseren. Zin? Het goede nieuws is dat ondanks deze toenemende obstakels voor het afleveren van e-mail, de algehele waarde van e- mailmarketing eigenlijk stijgt. In 2010 schatte Digital Marketing Association het rendement op e-mailmarketing op $ 40 voor elke bestede dollar.

In 2019 steeg dat rendement tot $ 42 voor elke bestede dollar. Waarom is de ROI gestegen? Omdat ik de e-mails van iedereen voor hen open. Nee, maar eigenlijk is een belangrijke reden een toenemend gebruik van segmentatie in e-mailmarketing. Segmentatie betekent dat u uw e-maillijst in kleinere groepen verdeelt, zodat u elk segment kunt verzenden, inhoudsspecifiek voor hun interesses. U kunt uw lijst segmenteren op demografische gegevens zoals locatie, bedrijfsgrootte of iets anders dat belangrijk is voor uw bedrijf. Dus de echte e- mailninja’s gebruiken zogenaamde gedragssegmentatie, dat is groeperen op basis van hoe de gebruiker eerder met uw merk omging.

Zaken als eerdere aankopen, levenscyclusfasen en klantloyaliteit. Door getriggerde e- mailstromen voor specifiek gedrag te creëren, kunt u inspelen op de behoeften van uw gebruiker. Het is dus geen wonder dat 77% van de ROI van e-mailmarketing afkomstig is van dit soort gesegmenteerde, gerichte triggercampagnes. Het is de beste tool om uw publiek de waardevolle inhoud te geven die ze willen openen, omdat ze weten dat deze is afgestemd op hun interesses. En dat… dat is inkomende baby, wat ons bij onze laatste stap brengt in het onder de knie krijgen van e-mailmarketing. Stuur waardevolle e-mails. De gemiddelde kantoormedewerker ontvangt ongeveer 120 e-mails per dag. Dat is veel. Van die 120, 40 zijn belangrijke zakelijke e-mails die moeten worden beantwoord. Dat laat 80 andere e-mails strijden om aandacht. De enige manier om op te vallen is door een superclickbait- titel voor de onderwerpregel te gebruiken. Dat is een echte tip, dat moet je doen. (grinnikt) Nee, de enige echte manier is om op te vallen door iets aan te bieden waar je abonnees op willen klikken omdat het hun leven op de een of andere manier verbetert. Denk aan een bedrijf als OpenTable dat het gedrag van abonnees uit het verleden gebruikt om nuttige kortingen aan te bieden of nieuwe restaurants aan te bevelen, of Spotify die regelmatig e-mails stuurt en gebruikers op de hoogte stelt van nieuwe muziek van artiesten die ze volgen.

Dit zijn geweldige voorbeelden van waardevolle e-mails die abonnees willen ontvangen en graag openen. Nog een handige tip. Wanneer u iets aan uw abonneer aanbeveelt, moet u hen herinneren aan de activiteit die tot de aanbeveling heeft geleid. Op die manier associëren ze het goede gevoel van de vorige ervaring met de nieuwe die je aanbiedt. Nu, als het gaat om e-mails, begint het overbrengen van waarde met de onderwerpregel. Dit kan betekenen dat je de ontvanger letterlijk moet vertellen wat hij krijgt als hij de e-mail opent en dit in 50 tekens of minder moet doen.

Gebruik die 50 tekens om de interesse van de klant te wekken. Geef niet alles van tevoren weg zoals ik met Bobby Jenkins in de vierde klas, ik gaf hem mijn Goku- actiefiguur en toen praatte hij gewoon niet meer met me. Laat een beetje mysterie achter zodat ze zich gedwongen voelen om de e-mail te openen om meer te weten. Zorg er wel voor dat wat u plaagt in de onderwerpregel ook daadwerkelijk in de hoofdtekst van de e-mail wordt afgeleverd. Niemand houdt van misleidende, clickbaity-onderwerpregels, ik maakte eerder een grapje. En 69% van de spammeldingen komt alleen uit onderwerpregels. Zo kijk uit. Nu kunt u ook de preheader gebruiken. Dat zijn de eerste paar woorden in de hoofdtekst van uw e-mail die als voorbeeld in uw inbox worden weergegeven om de onderwerpregel te ondersteunen. Bij de meeste E- mailmarketingsystemen kunt u de preheader instellen wanneer u de onderwerpregel invoert, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het wijzigen van de daadwerkelijke hoofdtekst van uw e-mail. En test je onderwerpregel altijd A/B, zodat elke e-mail die je verstuurt je iets leert voor de volgende. Dus alle berichten van je e-maillijst zijn afgeleverd, en dankzij je briljante onderwerpregel en preheader, goed gedaan, staan de mensen te popelen om te lezen wat j ze hebt gestuurd.

Spam

Dus, wat ga je zeggen? Het maken van een moordende e-mailkopie kan zijn eigen video zijn. Tot die tijd volgen hier enkele tips. Tip nummer één. Houd tekst netjes en eenvoudig, met het belangrijkste punt vooraf. Gebruik korte zinnen met veel alinea-einden. Bewaar die uitgebreide denkstukken voor je blog, dit is een e-mail. Tip nummer twee. Schrijf voor je publiek. Weet je nog die lijstsegmenten die we hebben gemaakt? Dit is waarom ze zo belangrijk zijn. En tip nummer drie, schrijf in een vriendelijke één-op-één stijl. Dit is niet alleen een goede manier om uw klanten te behandelen, het helpt ook voorkomen dat uw e-mail als spam wordt gemarkeerd. En over spam gesproken, HubSpot houdt een uitgebreide lijst bij met spam-triggerwoorden die u moet vermijden bij het schrijven van e-mailkopieën. Er zal een link in de videobeschrijving hieronder staan, en als je er niet op klikt, word ik naar de spammap gestuurd. U moet uw e-mail ook door een spamtaak laten lopen voordat u deze verzendt, om er zeker van te zijn dat de opmaak, interpunctie en lettertypen allemaal door de filters gaan.

Er zijn tal van gratis spamcheckers online die u kunt gebruiken. Je zou versteld staan hoe een paar kleine aanpassingen een enorm verschil kunnen maken. Dus als het gaat om e-mailmarketing, kunt u door waardevolle inhoud in een conform formaat te verzenden naar gebruikers waarvan u weet dat ze deze willen ontvangen, jarenlang succesvolle campagnes uitvoeren. Veel plezier met mailen. Ik ga naar de spamfolder. Welke… (kabbelt) Ik weet niet waarom, dat is zoals mijn ik verknalde geluid, maar het is en we rollen..

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button
ajax-loader